Meteen naar de inhoud

Bestaansrecht van jouw bedrijf

  • door
bestaansrecht - interieur - creatieve onderneming - creatief bedrijf - interieurprofessional - interieurstylist - interieurontwerper

Wat geeft jouw bedrijf het bestaansrecht?
Waarmee ga jij jezelf onderscheiden om van jouw bedrijf een succes te maken?

Helaas, ga je het met alleen een passie niet redden. Er is meer nodig om een goed lopend bedrijf te runnen. Jij bent namelijk niet de enige interieuradviseur of -ontwerper met de droom om mooie interieurs te ontwerpen.
Er is steeds meer concurrentie. Het aanbod van interieurprofessionals blijft groeien en groeien.

Het is dus belangrijk dat jij jezelf gaat onderscheiden van de rest.

Maar, hoe ga je dat doen?
Door de basis van jouw bedrijf direct al goed te zetten door jouw unieke (onderscheidende) kracht te vinden en een bedrijfsvisie en -missie op te stellen.
Deze drie dingen gaan de rode draad vormen in jouw onderneming.
Een kapstok waar jij alles verder aan kan hangen, zoals je ideale klant/doelgroep, social media posts en huisstijl. Maar, ook de partners en bedrijven waar jij mee gaat samenwerken.

Het kan vrij onlogisch voelen om eerst bezig te gaan met het theoretische gedeelte van jouw bedrijf, maar het geeft echt veel meer houvast en vormt de fundering van de bestaansrecht van jouw creatieve onderneming.
En ik begrijp dat je graag direct wilt beginnen met het aantrekken van klanten, maar hoe weet je nu op welke klant jij je moet richten als je niet weet wat jouw unieke kracht is en welke klant daar van gecharmeerd is?

Alles staat in verbinding met waar jij jezelf in kan onderscheiden met jouw creatieve onderneming.
Dat geeft een richting in hoe jij jezelf gaat presenteren naar de buitenwereld en zorgt ervoor dat je gericht klanten kan aanspreken en inspireren. Zodat ze niet alleen klant worden, maar ook fan van jou en jouw (ontwerp)stijl.

Heb jij al jouw unieke kracht gevonden als interieurprofessional?
En heb jij ook al een bedrijfsvisie en -missie gemaakt of geschreven?
Zo niet, dan is mijn handboek voor de succesvolle interieurprofessional een must read om jouw creatieve onderneming als een huis neer te zetten.
Op 1 oktober zal het e-book besteld kunnen worden en half oktober zal de geprinte versie beschikbaar worden gemaakt.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.