Ga naar de inhoud

Bloggen voor meer klanten

  • door
bloggen voor meer klanten - interieurprofessionals platform - Kimberly Eijkemans - interieurontwerper - interieurstylist

Een blog toevoegen aan je website is altijd een goed idee. Het zorgt namelijk voor zoveel voordelen, dat het bijna zonde is als je er geen hebt. En heus, je hoeft niet de meest actieve blogger te zijn om veel voordelen ervan te ondervinden voor je bezoekersaantallen. Het gaat wel om consistentie en dat kan al betekenen dat 1x per week of 1x per maand een blog schrijven voldoende is.

Voor ons als creatievelingen is bloggen ook een manier om de creativiteit te uiten. Je kan je moodboards delen en uitleg geven over de stijl ervan, je kan interieurinspiratie delen over een bepaalde woonstijl, je kan tips delen over hoe je een bepaalde ruimte in kan richten, etc. Eigenlijk is er zoveel dat je kan delen met een blog, dat de mogelijkheden eindeloos zijn. Weet je even niet wat je dan schrijven? Inspiratie en tips zijn altijd leuk om te delen EN om te lezen voor de bezoekers van jouw website.

Want, waardoor is bloggen dan zo belangrijk?

Door tips over interieur te delen, deel je jouw kennis. En wanneer anderen lezen over wat je allemaal kan en wat je allemaal weet over interieur, krijg je steeds meer een expert status. Dat betekent dat mensen jou gaan zien als iemand bij wie ze terecht kunnen met hun vraag en waarvan ze zeker zijn dat JIJ ze verder kan helpen.
Wat belangrijk is om rekening mee te houden: schrijf de tips wel voor jouw doelgroep. Zit je in de projectwereld, dan zijn tips over planten op kantoor prettig, maar een artikel over planten in je woonkamer zal minder aanslaan. Natuurlijk hebben de mensen op kantoor ook een eigen huis, maar wil je voornamelijk projecten zoals kantoren of scholen, dan kan je beter daar jouw artikelen op aan laten sluiten.

Door tips te delen laat je zien dat je kennis hebt over het vak, dat is absoluut belangrijk. Je kan daardoor veel meer klanten aantrekken. Al is het dan wel de bedoeling dat deze klanten jou kunnen vinden. Je website is een belangrijk onderdeel van jouw online vindbaarheid. Zorg daarom dat deze zoveel mogelijk SEO vriendelijk is ingericht. Daarbij gaat het om prettig leesbare teksten, mooie afbeeldingen en het up to date houden van jouw website. En dat up to date houden is nu juist hetgeen wat je met bloggen doet. Door bijvoorbeeld wekelijks te bloggen, update je wekelijks jouw website. Niet alleen met tekst, maar ook met afbeeldingen. En met deze tekst en afbeeldingen kan je weer gevonden worden in Google. Want, Google vind websites die regelmatig onderhouden worden enorm prettig en beloont je daarvoor, door je hoger in Google te laten komen. Dit zorgt automatisch voor meer bezoekers, want wanneer een bezoeker een interessante en waardevolle blog van jou leest, zal deze automatisch sneller voor jou kiezen.

Conclusie

Door tips en kennis te delen in blogs, zorg je ervoor dat je jouw expertise laat zien. Niet alleen aan potentiële klanten, maar ook aan Google. En wanneer je vaker gevonden wordt, zal je vaker ingehuurd worden als interieurprofessional.

Nu is de vraag: onderhoud jij al een blog?

Creatieve groet,
Kimberly Eijkemans

Wil je met meer klanten ook meer gaan verdienen? Dan is de training bijverkopen aan klanten iets voor jou!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *